tisdag 24 oktober 2017

Hel Kyckling i slow cooker



Jag fortsätter att sätta min slowcooker på prov. Denna gång hade jag två hela färska kycklingar. Jag googlade på recept och hittade bara att 8 timmar på LOW i slowcookern och massa uppmaningar att man tar det man gillar. Så det här blev en bra hitte på helt enkelt.
2 färska kycklingar
2 äpplen skivas
1 stor gul lök skivas
2 vitlöksklyftor hackas
2 morötter i bitar
1 citron i klyftor med skal
2 dl kycklingbuljong
kryddor som du gillar
salt
salt, chili,svart peppar, oregano, timjan, rökt paprika
vilka kryddor gillar du ?
Jag började med att salta ordentligt och krydda insidan av kycklingen. Sedan lade jag en klyfta citron lite lök och vitlök i. Lägg lök morötter vitlök och äpplen i botten.Häll i buljongen.  Krydda och salta kycklingen utanpå. Lägg den på grönsakerna och lägg citron och grönsaker som blivit kvar över. Sätt på locket och ställ in din slow cooker på LOW 8 timmar. Klart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar