onsdag 28 oktober 2009

köket är på plats - delvis


Dag sexton sjutton och arton..... Det har varit lite mer strul . Allt har klarat sig utom min mage...låg hemma hos mamma och pappa och vilade igår. Och idag har jag jobbat som vanligt. Tapetseringen vart allt annat än bra då underlaget lossnade underifrån som stora veck. Tycker att målarfirman skulle se sådant innan att man inte kan bredspackla spånskiveväggar. Dom fick göra om och vardagsrummet togs hela underlaget bort. Idag tapetserade dom klart och varför gör dom inte bra när det redan slarvats så. Nu har dom tapetserat över spackel oslipad vid dörren. Det är jobbigt att klaga men jag vill ha fint,. Micke tycker jag är för trevlig när jag klagar alla kan göra fel frågan är bara hur vi gör för att fixa det. Men nu kanske jag bussar Micke på dom......Jag är inte så imponerad över deras jobb och framför allt har det varit jobbigt och tagit massor av extra tid. Igår när jag kom hem hade Jonas skruvat upp kökstommarna. När jag inte känner mig så sliten ska jag glädjas rejält. Jag tog kort men kunde inte hitta sladden så här kommer bilder från dag arton. Jag beställde kyl frys i måndags och fraktbolaget skulle ringa ett dygn före och göra upp. Idag ringde det någon på bred värmländska och sa att han skulle komma om en kvart?!!! Men det fixade sig och ännu en gång hjälpte snickarna till - guld. Nu är det slutspurten och snart äger vi vårt hus igen. Kvällen bjöds på Gunnelpower och god mat och tv. Tv är lyx när man varit utan i snart fyra veckor. Tack Gunnel nu har jag normal vilopuls igen.

3 kommentarer:

  1. Vad trist att det inte har funkat..man kan ju bli galen på sådant..
    Men det ser lovande ut på bilden i alla fall...
    :)

    SvaraRadera
  2. visst snickaren är en klippa

    SvaraRadera
  3. Ska strulet aldrig sluta för er. Bilden du tagit visar att det kommer att bli kanonbra, det är jag helt övertygad om. Kram kram

    SvaraRadera