onsdag 20 januari 2010

Buss is king!

Jag har åkt buss till jobbet nu i snart 2 månader och det är kanon. Först var det för att få äldsta prinsessan till att åka buss, det var det ena och det andra felet. Och pappa är en kanonbra taxichaufför som för övrigt i barnens ögon är snällare. Men då tänkte elaka mamman jag skolar in henne på bussen. Jag kan rada upp många fördelarna...Jag behöver inte reta upp mig på att dom som ska med i bilen aldrig är klara. Jag behöver inte vända om och hämta något som är glömt (busschaffisen har heller ingen lust...) Jag kommer i tid till jobbet. Jag får en promenad till bussen. Min ena dotter kan utnyttja sitt gratis busskort och min andra får frisk luft innan hon sätter sig i skolan. Jag har också inhandlat ett busskort till den lilla prinsessan så hon kan glida till stan. Inte alltid så populärt hos kompisarna att taxiverksamheten upphört men det är frihet att åka buss och åka när man vill. Min äldsta prinsessa är lite kinkig på morgonen så oftast tar vi inte sällskap till bussen och ibland sitter vi inte brevid varandra - men vi åker buss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar