torsdag 10 januari 2013

Två dagar på Disney

 Höjdpunkten på resan var att åka till Disneys värld och första dagen var 
tillägnad magic kingdom. För en medelålders tjej från Karlskoga som är uppväxt 
med Kalle och hans vänner bultade hjärtat när trafikskylten kom...
 Parkeringsvakten tog betalt och sa
- Have a magical day !
Jag hade rysningar....
 Vi var där när dom öppnade 
hela familjen Julia Georgiann Bob Alice och Michael
 Let the memories begin !

 Här åker vi på Tarzans djungeltur
 Vi åt lunch hemma hos Pinochio
 Och jag var den enda vuxna som ville krama Musse
Undrar vad han tänkte ?
 Jag sa till Micke - va liten han är
fick till svar - han är ju en mus ?
 Tror inte jag var den enda som tyckte det var lite roligt iallafall.
Träffade Pluto på vägen ut...
 Jullans favorit är Ariel den lilla sjöjungfrun
vi åkte in i hennes värld sittande i snäckskal
Hon var animerad på ett sätt så att det såg verkligt ut. 
I taket när man tittade upp såg man vattenytan med luftbubblor, otroligt.
 Slottet som är något av deras kännetecken skiftade i alla färger
Paraden var fantastisk
 Här Alice i underlandet
 Och en hyllning till USA  avslutade.
 Parken var fullsatt 75 000 människor inkl oss. Vi var där i 17 timmar
som kändes som 5 timmar men 100 år i fötterna.
 Magic kingdom var magiskt !
 Efter några timmars sömn var det dags för EPCOT
 Micke fick träffa sin favorit Nemo och sitta i hans rosa snäcka.
 Men det häftigaste av allt var nog Soirin som vi väntade på i över tre timmar.
 Men det var det värt ... för vi svävade över hela Californien
och det var så verkligt att vi lyfte fötterna för att inte slå
i Golden Gate bron fast jag visste det var film. 
Stolarna hissades upp i luften vi satt snett framåt och bakåt det hackade
blåste och luktade. Har nog och kommer nog aldrig uppleva något
liknande igen - helt otroligt !

 Sedan åkte Julia och Alice mission space som verkligen inte är för fegisar.
 Det är Nasa som gjort en verklighetstrogen rymdfärd
med tryck fart och massor av kul.
 Efter 12 timmar på Epcot åkte vi hem till St Petes beach igen för att vila upp oss.
Bob & Georgiann 
we loved every minute of it !

1 kommentar:

  1. såååå häftigt
    Jag får nog ta med min familj cirkus karlskoga dit .

    SvaraRadera