lördag 27 februari 2010

Peter Jöback

Helt rätt HOLLOW kommer att vara vinnaren i Globen ! Det är ingen hemlighet att jag tycker om Peter Jöback......en konsert med honom är det närmaste jag kommit en religiös upplevelse. Speciellt när han mellan låtarna berättar om sin egen resa där kan jag känna igen mig, verkligen. Jag har dragit med min stackars hårdrocksälskande man på alla dessa konserter, i början motsträvigt men numera frivilligt. När Micke och jag efter konserten i örebro råkade stöta på honom efter ville jag säga något. Det hade varit så jäkla bra att jag var tvungen att säga något. Men att prata med en idol fast man är närmare fyrtio är inte lätt. Blev skitnervös och sa vad bra det varit så snabbt att jag inte stannade och väntade på när han svarade . Kvar stod micke mitt framför med kameran (som inte ens gillar honom särskilt) som en krank idolfjortis klämmer han ur sig TACK PETER!.....det har vi skrattat mycket åt.... bilden vart inte ens bra men kul var det....
Om ni inte har lyssnat på texterna - gör det!


Är det här platsen där man får en ny chans
det har varit en lång väg för att komma fram
är det här året då allting vänder
steg för steg en dag i sänder'
-----
är det här platsen då tårar kommer
för alla förlorade år som gick
är det här platsen där själen läker
säg att det är så......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar