fredag 26 februari 2010

En härlig vecka i trysil!







Lördagen startade med klass 2 varning snöoväder som gjorde att vi väntade till söndag lunch innan vi åkte mot trysil. När vi kom fram var det över 20 minus. När vi vaknade på måndagmorgon och skulle ut i backen var det -24 som senare sjönk till -20. Vi tog en promenad till backen för att kolla läget. Sittliftarna stoppas vid -20 grader och dom stod stilla. En man berättade att dom mätt -4o grader på toppen i blåsten....Det slutade med en varm choklad för vissa och en öl för andra på puben. Jag kunde inte betala då mitt visa var spärrat. Efter många funderingar knäckte Ann-sofi mysteriet. Jag hade låst korten för utlandstransaktioner och Norge är...utlandet. Mamma ryckte ut som hjälte och loggade in på vårt konto och fixade så att vi hade pengar. Tisdag - Torsdag åkte vi skidor. På torsdagen när vi åkt ca 7 timmar skrek mina muskler att dom verkligen ville hem...jag har fruktansvärd träningsvärk idag...men man kan inte ge upp före barnen..... En härlig vecka trots kyla och blåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar