tisdag 21 augusti 2012

Varm tonfisksallad

Sedan jag köpte min iphone får jag nog säga att jag har blivit spelgalen. Innan jag somnar spelar jag lite Ruzzle med min svägerska, bygger lite hus hugger skog och skickar iväg pirater på paradise cove, musicquiz med svägerskan och fragefeud med Tessan Alice och svägerskan. Och nu lite senare debut än resten av sveriges befolkning word feud. Och hur går det ? ....sådär förlorar oftast......Men det ska gå....va tid det tar?

Varm tonfisksallad
4 portioner pasta
300 g haricot verts
2 burkar tonfisk i vatten
dressing:
1 msk riven pepparrot
1 msk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
1 msk vatten
1 msk olivolja
2 msk dill

2 tomater
1/2 gurka
65 gram färsk spenat
salt och peppar
Gräddfil
Koka pastan och häll av spola lite vatten så den blir ljummen. Koka haricot verts så att den blir varm och lite mjuk. (använder du fryst se förpackningen) Låt tonfisken rinna av. Blanda ihop dressingen. Skär gurka och tomat. Blanda ihop alla ingredienserna och smaka av med salt och peppar. Jag brukar blanda i den ljumna pastan i dressingen först och sedan resten. Serveras med en klick gräddfil.
Jättegod smak med dill och pepparrot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar