onsdag 11 maj 2011

Idag firar vi bronsbröllop på Backastrand

Idag för tjugo år sedan så gifte vi oss i Karlskoga Kyrka. Jag hade spenderat dagen med papiljotter flängandes i bil med stort hårnät...bara det innan det blev lockigt och fint ....och det har sin charm att döpa samtidigt. Julia vägrade att äta hela dagen men när kyrkklockorna ringde för vigsel ...då var hon störthungrig och ylade högljutt. Så vigseln fick stanna av jag fick klä av mig och amma.......En kvart senare kunde vi fortsätta....
 Julias  faddrar Peter och Ullis
 Gäster


Bröllopsresan gick till Hjo. Kanske inte så långt och lyxigt men för oss var det mysigt att vara tillsammans hela familjen. När vi varit gifta i 10 år blev jag uppvaktad med en ......baden baden från OK.....du sa ju att du ville ha en ???? ...i bröllopspresent???? När jag satte mig i den sjönk jag igenom den hade inte så många fjädrar. Gissa om vi har skrattat åt det. När vi varit gifta i 15 år fick jag välja, och det blev en fjällvandring i Norge som vi sent ska glömma. Inte Micke heller som tvingades gå med stavar blev utskrattad av en normann som undrade vart han hade skidorna? och kramp då vi missbedömt avstånd..Vi bodde högt uppe på fjället och när vi skulle åka ner så tyckte Micke att det var för brant så han bromsade lite lätt i 5 km tills bromsarna brann...det skrattar vi också gott åt man kan säga att det blev 1-1....så hur ska vi fira 20 år?  Jag tror att det blir en fin present och god mat med barnen och en resa nästa vecka till Rhodos....fortsättning följer.....
Älskar dig fast du klippte bort hela min tulpanrabatt häromdagen som rådjuren för en gång skull inte knaprat i sig (har haft den i flera år men aldrig sett färgen på tulpanerna..inte heller i år älskling)
Älska glömma och förlåta!
skulle vilja lägga till skratta som är en viktig ingrediens......
Du är viktig i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar