torsdag 8 oktober 2009

Dag fyra .....



Man vill hem efter jobbet genast för att se vad som hänt idag, samtidigt som man inte vill åka hem. Vi är så priviligerade att vi har hantverkare som ska göra jobbet och ändå är man utmattad. Av vadå? Det enda jag kan komma på är att jag är en rutinvarelse som mår bäst av att ha fasta punkter under dagen. Just nu är det samtidigt oerhört rörigt på jobbet. Micke ser man häcka på stan och biblioteket hela dagen...han kanske går under namnet - mannen utan hus.....Men idag föll väggen som jag tjatat om i elva år mellan kök och vardagsrum. Micke sa att det såg ut som det alltid varit så. Just nu hålls taket upp av reglar och imorgon ska limträbalken upp....antar jag. I takskarven hittade vi tidningar som håller sågspånen emellan våningarna. Inte vilka tidningar som helst utan New York Times från 3 maj 1925. Det var kul men de håller som sagt sågspånen på plats....hur jag vet? Micke ville skära bort lite som kuriosa och blev duschad.... Vi var på hallbergs och beställde kakel, det blev ett matt vitt kakel 10 x 30 cm.