onsdag 14 oktober 2009

Dag åtta

Vi har avlopp - visst är det fint ? Vi har också under dagen fått ett spångolv i köksdelen. Mattan kommer att läggas på fredag förmiddag. Det är också i stort sett reglat i taket bland alla plaströr med el. Kanske kommer taket imorgon ? Vi vet inte det bara händer saker. Ni som känner mig vet att jag vill ha kontroll och nu kan jag äntligen glädja er med att det har jag inte. nix pix. Målaren träffade vi imorse och han spacklade en sista gång i sovrummet . Träffade honom senare i Leklådans nya lokal på skolgärdet där han utbrast att -vi sågs imorse. Det är tydligen en mycket lustig humor hantverkare har emellan sig som ni förstår...lite kul var det och konstigt att man möter en kille två gånger med timmar emellan som man förr aldrig sett,,,,men imorgon sätts iallafall tapeten. Tapeten som höll på att knäcka vår renovering. Micke tyckte att det blev lite väl mycket ändring i vår planlösning och när snickaren föreslog att dörren till sovrummet skulle stängas blev han sträv som 7:ans sandpapper. Sovrummet som han kämpat så med för två år sedan skulle bara göras om. Nix det gick han inte med på. Då Jonas vår snickare och "familjerådgivare" övertygade honom om varför. Har du tonåringar? Blir du irriterad när dom stör dig i köket/tv när du ska sova? Vill du mysa med frun fast dom är vakna dygnet runt? Vad micke svarade kan ni räkna ut men då kom vi till tapeten. Om jag kunde fixa en lika dan skulle det vara ok då. Tapeten hade utgått i sortimentet men Anders på Hallbergs ringde runt och letade reda på några rullar som låg och skräpade på fabriken så det ordnade sig. Imorgon ser sovrummet i stort sett ut som före renoveringen fast med en annan ingång. Ugnen levererades idag så nu är det bara bänkskivan till bardisken som fattas. Jag mailade idag men fick inget svar från Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar