onsdag 25 oktober 2017

Fläskkotlett i slow cooker

Jag fortsätter att testa egna recept i min slowcooker men denna gång hade jag inte 
8 timmar på mig utan jag provade HIGH 4 timmar. 
Jag klyftade potatisen lite för grovt så dom behövde mer tid. 
Nästa gång ska jag skiva dom istället.
4 portioner
12 potatisar i tjocka skivor
3 morötter i slantar
1 purjolök i skivor
1 kg färska brysselkål
2 dl köttbuljong
2 msk fransk senap
1 msk ketshup
salt peppar timjan vitlökspulver
4 fläskkotletter
vetemjöl för att reda av såsen mot slutet
Stek fläskkotletterna hastigt salta peppra.
Lägg i alla grönsaker ,potatis, buljong, senap, tomatpuré och kryddor och rör om. 
Lägg kotletterna längst upp, sätt på locket och starta slowcookern. 
Sätt på High 4 timmar. 
När det är en halvtimma kvar så kolla om du behöver reda av såsen lite. 
Jag använde 1 msk vetemjöl och lite vatten och droppade i. Lägg på locket och kör sista tiden. Sedan är det klart hela middagen i samma gryta och ....gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar