fredag 9 september 2011

Min karriär från gipsmånglare till tavelnasare?

....det stämmer på pricken på mig just nu. Så mycket roligt händer just nu. Mina föräldrar påminde mig om hur banan som tillverkare började. I lågstadiet fick jag i födelsedagspresent eller julklapp ett gipskit. Gör din egna snövit och de sju dvärgarna, det var som gummiformar man skulle hänga upp och ner i glas och fylla med en blandning av gips och vatten. Som krydda på moset fick jag också en bedårande form med bambi med en tunn graciös hals. Jag  fick inte göra dom själv utan på den tiden fick man vara med och se när mamma gjorde. Jag skröt om det i skolan och fick en snilleblixt. Här finns både efterfrågan och en villig marknad. Sagt och gjort jag sålde som smör i solsken och gick glatt hem och berättade om den stora beställningen. .......dom blev inte så glada.....om man säger....utan mer utrop som -vad har du gjort?  Men jag hade redan tagit betalt så Pappa fick åka till Bjelkes och köpa en säck med gips (som jag inte betalade) och sedan började tillverkningen. Natt och dag.....ja inte för mig ....jag skulle bara leverera... Min mamma berättade att hon var uppe på natten för att starta en ny sats men oftast gick halsen av på lilla bambi....detta var en tid av strålande affärer för mig ..jag var väldigt populär...men en sömnlös period för mina stackars föräldrar.....
Nu hjälper dom mig igen ........tack för att ni ger mig en ny chans.... för att ni fixar träbitar till mina tavlor. Och min mamma ska följa med och hjälpa till vid höstmarknaden vid Alsters Herrgård utanför Karlstad där jag ska stå Lördag och Söndag kl 10-16 och sälja mina små tavlor. Ska bli kul och spännande.

Därav dom glesa inläggen med mat...jag har haft lite mycket att göra....förutom att det också sammanföll med att måla om och laga fasaden på norrsidan.....men ...ska skärpa mig

 ...... här kommer några tips på Backastrands favoriter kanske får ni någon god idé till helgen
...va hungrig jag blir......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar