onsdag 26 januari 2011

För mycket av det goda......

...kan vara helt underbart!
Eller hur ? .....Umgås med familj och vänner som får dig att känna dig älskad och glöm inte tala om hur mycket dom betyder för dig.....Skala bort dom som är stora energitjuvar och hitta det som gör dig glad. Jag har börjat sjunga i kör det har varit ett lyft så kul och så många nya vänner. Jag har börjat tova i ull och textar ordspråkstavlor det är också jättekul att leta efter strofer, ordspråk och citat som säger mig något viktigt (och förhoppningsvis någon annan). Jag har utökat min vänkrets och börjat att umgås med några nära vänner från förr och det är så skönt att hitta sig själv igen. Jag är inte bara Mamma och Fru jag är Marie. En vän skrev på väggtavlan till familjen Mammor är också människor....roligt men sant! Jag är rik på goda vänner och jag är tacksam. Ni som känner oss vet att vi skalat, smärtsamt men helt nödvändigt för att kunna gå vidare. Jag och herr Backa har lärt oss att sätta gränser för att kunna välja glädje. Jag har också valt det goda livet i min livstil även om jag har stått still på - 20 kilo i januari och att jag stått på en platå så fortsätter jag för att jag mår så bra. ....så leta efter det goda livet och njut för det är ni värda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar