söndag 15 april 2012

Solskenslördag i Backa


Mr Rost har varit på besök och en ny grill har införskaffats. Jag har lite svårt att bestämma mig men efter en månads kläm och känn köpte jag en grilltuna med temperaturvisare på Maxi ....och jag är nöjd!
Busan var skeptisk till alla delar....
Mr Backa var inte glad ....
instruktionsvideo på 40 nya ännu outforskade svordomar och smädelser 
finns inom kort på youtube....
Den nyvakna hjälten Alice bjöd på fika i solskenet
Busan bänkade sig på bästa stolen......
schackrutor och kolalimesnittar och gott kaffe i solskenet
..kan livet bli bättre i stunden ?
Mr Backa gick inte att umgås med medans han bråttades med grilltunnan 
så det fick bli lite krattning och gödning av gräsmattan. 
Mr Mossa har tagit över 95% av mattan. 
Så det fick bli gräsmattegödning istället för mossdödaren
...vill ha grönska iallafall............
När grillen var klar laddades den och så var den igång....
Här är lättkokad färskpotatis färsk lök olivolja salt och vitlök på g......
Mr Backa lugnade ner sig då han blev bjuden på 
en undangömd Mythos från vår Greklandsresa
.....och den var fantastisk god iväntan på maten.......
 
njöt vi av utsikten och såg flera båtar ett säkert vårtecken
...det började att lukta gott ....
.vitlöksmarinerad skinka kryddade lammkorvar 
och potatisen och löken som fått sällskap av 
champinjoner grön paprika squash plommontomater.....
(grillpannan från Önska är suverän inget fastnar)
Nu kanske ni undrar va många som skulle smörja kråset ...
det var bara vi tre....
vad gjorde vi sen ?
....sov middag i solen......
på kvällen målade jag lite ........
I juni-Juli ska mina tavlor flytta till galleri på tapeten i karlstad
spännande eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar