torsdag 29 juli 2010

Runt fryken på en dag

Här ute mitt i fryken fikade vi vårt kaffe och macka. Det var i särklass det finaste fikaställe vi någonsin bevistat. Om ni vill prova på så ligger det nedanför sillagården i Västra Ämtevik. Sedan fortsatte vi mot sunne och Shangri la ni som varit där vet vad jag menar....det blev två nya och 1100 kronor fattigare om man säger. Sedan skulle vi mot Munkfors och Lars Lerin utställningen i Laxvik. ja nu vart vi lite sena så den får vi komma tillbaka till. Vi skulle äta lunch iallafall och kollade i Sunne men hittade bara pizza och brunsåsställen så vi åkte mot Östra Ämtevik och Alma Löv utställningen. På vägen finns nog ett mysigt gästgiveri eller så.....men nej det perfekta mysiga stället uppenbarade sig inte. Dock blev det en god Ägg och ansjovismacka i Selma Lagerlöfs trädgård i skuggan under en ek - vackert. Sedan kom vi till Alma Löv Museum -expected and unexpected art. Mycket unexpected kan jag säga en två timmar promenad med den ena sjukare konsten efter den andra. Men eftersom vi fortfarande diskuterar efter två dagar vad vi sett och varför gissar jag att dom lyckats.

Klart sevärd var också Karin Broos ateljé, extra kul att jag har en av hennes tavlor på väggen hemma. En härlig dag helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar