lördag 9 oktober 2010

Pysseldag på Backastrand !

Vilket härligt väder solen sken på höstlöven och sjön låg spegelblank. Jag tvingade med Micke på en promenad och plocka mossa. Som sedan vart en höstkrans och lite trädgårdsmys,


Några pumpor från Capellagården...

Sedan gjorde jag egen köttsoppa och bakade bröd.





Morotsfrallor

5 dl mjölk

50 gr jäst

1 msk olja

1 tsk salt

1 msk honung

2 st rivna morötter

1 dl havregryn

1dl linfrö

12-13 dl vetemjöl

Värm mjölken till 37 grader och lös upp jästen. Blanda i resten och knåda degen. Jäses i 45 min. Forma till runda bullar jäses ytterligare 30 min, Bakas i ugn 225 grader i 12 min,


Sedan kom Rebecka med lilla Olivia - familjen Eks ögonsten....T.o.m Micke som hävdar att han inte är så förtjust i och rädd för hundar var helt såld.

Ja menar vem kan motstå en sådan här sötnos?

2 kommentarer:

  1. Blev mycket fint av din kreativitet Marie.
    Blev själv sugen på att slänga ihop lite matbröd idag.....
    Ja vem kan motstå våran lilla Olivia, haha.
    Får be om ursäkt för hennes fräckhet att både göra ettan och tvåan inne hos er.....
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Nu skall jag tala med Busan att hon har fått
    en konkurent.

    Ang Morotsfrallorna hade nog jästen glömts
    bort.
    Hälsn Gun

    SvaraRadera