måndag 20 december 2010

Anders julklapp öppnar julen!

Inte vet jag egentligen varför men min kollega började för tio år sedan att baka en julklapp åt mig som blivit en tradition. Mannen i huset ifrågasatte motivet några år men har nu gett upp och väntar med spänning på årets utförande. Första julklappen var en liten skakig pepparkaka som jag frågade om den var naturtrogen. Till barnen hade det förklarats att pappa bakar en buss?? Året därpå var det en gigantisk skapelse med krullat färgat snöre. Att den sedan var så stor att den fastnade i papperskorgen så att städerskan fick kämpa för att få loss den....kan säga att det var en utanpå kroppen upplevelse. Hur tänkte jag när jag inte försökte ha sönder den? En jul har det varit iform av halsband. Som vi då hämnades tillbaka genom att hänga den på Anders nyårsgäst kavaj för att få lite reaktion tillbaka. Den värsta var nog en gigantisk skapelse beställd på konditori köp-city. Mycket naturtrogen med diverse dekorationer. 1 kg marsipan hade använts. Mannen i huset älskar marsipan men kunde inte förmå sig att skära sig en bit.....
Och i år låg paketet på mitt skrivbord visst är den fin?
Årets lusseballe!

1 kommentar:

  1. vad ska man säga.....han hjälpte ju iallafall till med pepparkaksbaket!

    SvaraRadera