måndag 9 april 2012

Påskhelgen !

 vilken aktiv påskhelg...jag tror jag behöver semester !
Rivstart på skärtorsdagen då släkt och vänner kom och firade Micke som närmar sig det magiska talet...
Alva och Hedda var förståss hedersgäster !
 Långfredagen gjorde vi mat tillsammans innan Micke skulle spela med After Midnight på Woodys. Det svängde och det var länge sedan jag kom hem halv 4 på natten.....

Kycklingrullar
750 gram körsbärstomater
1 squash skärd i båtar
4 skivade vitlöksklyftor
0.5 dl olivolja
0.5 dl balsamvinäger
1 tsk svartpeppar
1 msk flingsalt
1 kg kycklingfilé
soltorkade tomater creme
250 gram mozzarella
basilikablad
Lägg tomater vitlök olja vinäger salt och peppar i en ugnsform och ugnsbaka 10 minuter i 200 grader ugn.
Dela kycklinfiléerna till två tunna fileer. Lägg en liten klick creme på en skiva mozarella och några basilikablad och rulla ihop till en rulle. Lägg skarven nedåt i formen och salta och peppra. Och ugnsbaka ytterligare 15 minuter eller tills den är klar.
Påskaftonen vart vi väkta av små söta Påskkärringar före 10...Glad Påsk ! 
Kvällen var vi bjudna till Mamma och Pappa på påskbord.
 Påskdagen - Mickes födelsedag firades i Kilsbergen där jag deltog i deras KONSTRUNDA.
Vi tog en långpromenad före middagen på kvällen. Det är fantastiskt fint område, ska snart åka dit igen. Rekommenderas!
Även Annandag Påsk och det har varit så kul att träffa alla härliga människor. 
Speciellt Micke och Anneli som överraskande kom och fikade.......jag njuter varje minut !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar