tisdag 9 mars 2010

Nya fönster på väg.....


Om någonvecka kommer dom att installeras jag både längtar och inte längtar. Om vi tar nackdelen först så blir hela huset uppochnervänt gardiner blommor och möbler ska flyttas. Och efter köksrenoveringen så har vi både rutin och vet hur mycket jobb det var....Sedan har vi garderobsfönstren som ska bytas och där inne är det inte kul att röja. Varför har man sparat på sig så mycket det blir några turer till tippen. Fördelen - nya treglasfönster med spröjs, täta nymålade och lätta att tvätta. Större i köket och vardagsrummet som kommer att ge mer utsikt mot sjön samt en helglasad balkongdörr som kommer att ge mer ljus i hallen uppe mot verandan. Det ska bli spännande att se hur det blir men efter köksrenoveringen är jag också luttrad och vet att det kan uppstå situationer i ett gammalt hus. Sedan är det både skönt att ha hantverkare som utför jobbet och inte skönt...där behöver jag inte förklara mig. Så jag håller tummarna att det kommer att gå bra! Micke är avundsjuk på Busan som får åka ifrån allt på lite semester till mormor och morfar och komma hem igen när allt är klart.

2 kommentarer:

  1. Härligt... vi väntar också..... på våra fönster..:)

    SvaraRadera
  2. ja det ska bli kul och se hur mycket det ändrar husets karaktär

    SvaraRadera