söndag 7 november 2010

Äntligen har jag gjort klar surdegen!

Jag tog mig i kragen och fixade sista spacklingen och målningen i köket och vardagsrummet efter fönsterbytet. Jag t.o.m tapetserade sista våden där dom sågade upp väggen och hittade vattenledningen. Den våden har jag haft ångest för att göra sedan i våras. Retat mig på det varje gång jag sett det. Men nu sitter den där min första våd tapet. Kan inte säga att jag blivit biten av att tapetsera men får erkänna att det finns många fördelar att göra det själv.
Fliten tog inte slut där utan surdeg nr 2 vart också utförd den gröna väggen i den lilla hallen målades vit och här ska det i veckan byggas hyllor för kokböcker och div förvaring. Busan kommer också att få en egen vrå för sin låda. Vi har också varit duktiga och åkte till pappersåtervinningen och pantade för 106 kronor så det var behövligt. Igår var vi på Frank Ådal. Micke var skeptisk när det var i Pingstkyrkan men jag sa att det är en konsert och han sjunger ju så bra......men kan bara säga att det står 1-1 mellan oss. Detta var i klass med utedasset han hyrde in oss i på semestern. Jag har absolut inget emot kristen tro men det var påfluget och i mina ögon snudd på fanatiskt. Men han sjunger ju bra men berör inte vart recensionen.
Den här 6 månaders godingen Thea avslutade helgen med fika hos oss.


1 kommentar:

  1. Hej, här kan du köpa kakformen:
    http://www.coolstuff.se/S-XL_Kakform

    Kram Karin

    SvaraRadera