lördag 27 november 2010

Nu är det adventspyntat på Backastrand

Även stora barn tycker om att göra snöänglar!
Idag snöade det lätta flingor och det var kallt. Men vi klädde oss varmt och gick ut för att sätta upp alla slingor i trädgården. Och det var faktiskt härligt att vara ute.
Här är mitt Ingrid Marie träd som endast fick ett äpple. Jag har väntat hela hösten på att det ska växa till sig. Ska nog skörda imorgon? nu är det ca 10 cm i diameter.
Vi skippade granen i år och lade den berömda hallickslingan i rosbusken istället. För er som inte vet så skulle jag för några år sedan köpa en slinga med fina pastellfärgade kulor att ha i granen. När Micke tänt granen frågade han om jag verkligen hade tänkt rätt när jag köpt den nya slingan. Jag förstod inget förräns jag tittade ut och såg ett blinkande rött sken som gick i olika impulser. Inte så stämningsfullt men hallickslingan är nu ett muntert inslag i vår trädgård. Klädde päronträdet och bersån i små slingor.
Pappas hemmagjorda granbock välkomnar
Årets nya slinga en ledbelysning fin men starkt ljus mot förrådsväggen.
Piffade till det mossbekädda hjärtat
Och lade mossa på amaryllis och hyacinterna. Hann med att laga en filégryta med pasta som jag tänkt lägga ut här, skulle hitta på själv men det blev lite starkt. Eller som mannen sa att klorin är en mild dryck jämfört med det här.....så ha en trevlig advent alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar