fredag 19 oktober 2012

Shortbread = Vardagslyx

Vardagslyx när man hittar Walkers Shortbread på Willys av alla ställen
och till halva priset mot deli och teaffärer dom brukar finnas på.....
Nu är ett gäng på väg till dottern i Linköping....
Mannen blev överlycklig Gud va snäll jag varit!
Vill ni baka själva så är receptet här på mina  receptet på shortbread
Vad har ni för drömmar ?
En av mina är att driva ett café/mötesplats. Brasan är tänd och knastrar.
Lokalen är lugn och rofylld med rutiga dukar och tända ljus.
Det ska vara som hemma och man ska se baket och känna dofterna.
En av mina idoler är konditorn och bagaren Jan Heedh .....tänk att få praoa där......
 Enklare mat som  mustig soppa att värma sig med och något gott matbröd.
Lite soft avslappnande musik ibland unplugged.
Mina tavlor på väggarna och lite försäljning och ett och annat klokt ord.
Nu vet jag att det är mycket hårt jobb med att driva eget
....men drömma kan man alltid göra eller hur ?
Vad har ni för drömmar ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar