tisdag 22 mars 2011

Fuskfisk och crawlcomback!

Idag har solen värmt och smält bort stora delar av snötäcket på gräsmattan. Busan är ute på karantän hon jamar in våren och Herr Backa missade att ge henne några piller. När hon är inne så är det tinnitusjamande....hon har ingen skam i kroppen just nu......Ikväll gjorde jag comback i vuxencrawlen. Jättekul hoppade jag i bassängen tog på mig zoomers och gled iväg....det skulle jag inte gjort....dessa lektioner kommer att vara utan zommers....???? Que hur ska jag då komma framåt? Jag paddlade och paddlade med benen sjönk som en sten. Alltså så många kroppsdelar som fått kämpa ikväll för att inte drunkna har nog aldrig skett i Taxenska livet. Kramp både här och där medans dom andra gled i vattnet utan andnöd....Jag kommer at vara denna lärares största utmaning i vår....för ge upp tänker jag inte göra! Min viktnedgång är på -24 kilo och jag kämpar på.....Är stoolt över att jag lyckats bryta flera dåliga vanor.
Easy cooking låter bra en tisdag..och var riktigt god...
500 gram lax torsk eller spättafilé
1 påse santa maria creamy citrus fish spice mix
2 dl creme fraiche
2 dl vatten
Ugn 200 grader. Lägg fisken i en ugnsform. Vispa kryddmixen med vätskan och häll över fisken. Tillagas i ugn 15 - 20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar