onsdag 30 maj 2012

Bondens Pasta i denna ljuva sommartid

Jag fortsätter i Barillas spår.
Först att jag förköpte mig lite i deras fabriksshop
samt att jag laddat ner deras app...riktigt bra.
Och jag gillar bra mat som inte tar för lång tid att tillaga......
BONDENS PASTA
 400 g pasta
2 msk olivolja
1 vitlöksklyfta
100 gram svamp
150 g salsiccia eller kryddig korv
50 g ruccola
2 dl Barilla ricottasås
parmesan
salt svartpeppar
Koka pastan. Stek den skivade svampen tillsammans med en pressad vitlök och slantad korv i en oljad panna. Vänd ner ruccolan och häll i såsen. Låt koka ihop några minuter smaka av med salt och peppar. Blandas med pastan och riv över parmesan.

 Jag lovar att jag ska äta många jordgubbar i sommar..
just nu är det så fint att det inte riktigt går att ta in...
Dom här fotona är från en kväll i förra veckan .
Herr Backa sa herregud va det blommar.
Vi njöt av prakten
Bzzz Bzzz det riktigt sjöd av Humlor
Sedan sa Herr Backa - helvete va äpplen det blir i år...
nästa kommentar
-Schas ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar