onsdag 19 maj 2010

Jag sjunger numera i kör!

Sedan i början av april är jag med i en projektkör i Österledskyrkan. Temat är 80 tal och det sjungs Ledin Strömstedt Dahlgren Europe mm. Igår hade vi genrep med band. Kung Ful. Jättesvårt med stämmor till orkester kan jag säga. Jag har alltid tyckt om att sjunga och hängde med Gunnel och Linda första gången. Jag behöver något att göra som jag tycker om - bara för mig. Det är inte så att jag sitter hemma och rullar tummarna men allt annat tar över och jag prioriterar ingen tid för något som bara jag tycker är kul.... Ja efter första gången tvivlade jag på att jag kan sjunga så svårt var det att hitta rätt toner i altstämman. Och jag har numera full förståelse för killar i målbrottet.......Men nu tror jag att det går bättre, annars får jag se mig omkring och försöka skylla på någon annan?? Man kan ju också mima??? MEN DET ÄR SÅ JÄKLA KUL!!! Om någon vill kolla in denna kör så sjunger vi på Torsdag kl 19 vid strandcaféet. Nästa projektkör ska till hösten ev bli med temat Kristina från Duvemåla - häng med du med????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar