tisdag 8 januari 2013

Fort Myers Beach

På fredagen åkte vi vidare till Fort Myers Beach 25 mil från st Pete. 
Mina släktingar Georgiann och Bob Stenerson bor där halva året.
 Nu vart det äntligen varmare och kolla vilken paradisstrand...
 Alldeles nära strandkanten simmade en delfin med sin lilla unge.
Dom berättade för oss att den borde vara ganska nyfödd eftersom den simmar ensam ganska snabbt.
Den simmade runt och in mot stranden.
 Jag hade precis tagit ett dopp och var tacksam att stå på land. 
Ni som känner mig vet hur jag skulle reagerat om den simmade i närheten av mig....
Men fin var det..
 Vi bodde i en mysig lägenhet som vi fick låna av John Stenerson.
 Här är Alice Julia och Georgiann  på piren.
 Jag tror det inte finns någon mer possitivare kille än Bob.
Vi är så imponerade av hans sätt att tänka på livet.
I´m going to love every minute of it
 Och en liten lunch som alltid var lite förvirrande. I USA köper man inte bara en rätt utan man väljer en rätt och sedan har man oftast flera val vad man ska ha till. Det kan ta lite tid i familjen Taxén...
 Eftersom det ligger ovanför Everglades gjorde vi ett besök på en djurpark med tonvikt på alligatorer.
 Väldigt intressant där vi fick klappa en liten unge.
..Nu vart ni imponerade va ? till och med jag.
Men äckligt var det faktiskt.
 Den här ser inte direkt gosig ut, lyft inte upp barnen på kanten stod det skyltar överallt. 
- Hur kommer man på en sådan idé ?
 Vi firade nyåret här och vid tolslaget var vi vid time square.
 för att kolla på en 25 minuters lång fyrverkerishow.
Har nog aldrig sett något liknande, Imponerande.
HAPPY NEW YEAR !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar