tisdag 2 februari 2010

Snöskottning

Igår när jag tittade ut hade det snöat massor. Jag väckte snöskottarn min man med att du måste gå upp det har kommit snö. Svaret var lägg av det är inte kul....skämtar du....Sedan skottade han hela dagen.... Jag kan inte påminna mig när det kom så mycket snö på samma dag. Igårkväll gick han ut och skottade ett stort område runt postlådorna som är placerade för hela gatan vid oss. När han skulle hämta tidningen imorse kom han inte fram. Den som plogat vägen inatt tyckte att det var en kanon avstjälpningsplats och dom var begravda i hela backastrands vägsnö. Min man snöskottarn fyrade av ett ordföråd som jag inte kommer att upprepa här men det gick väl ut på att plogarn var en idiot och att nu var det krig ??? Så jag är ledsen grannar idag kommer ingen tidning och ingen post förräns min man snöskottarn kommer igenom berget av snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar