tisdag 19 juni 2012

Nu åker vi till Dublin - Westlifes sista konsert....

Alltså det har sina fördelar att jag uppgraderat mig till en iphone.
 Innan jag numera sussar ligger jag och kollar på youtube 
och plötsligt får jag fram ett klipp
Westlife........the farwell concert in Dublin 23rd of june 2012
 ....tickets for cinema all over......va fxxxn ska dom sluta ??? 
Vad ska Julia säga??? 
Jag har varit på fem konserter med min äldsta dotter Julia och
hennes vänner ...och offrat mig (.... jag har njutit varje sekund...) 
När idoldyrkan var som värst ( ja Julia du var inte så gammal då) 
Åt vi frukost fick information om vad Kians mormor Patricia i Sligo sagt.....
Till lunch vad Shane.....Ni kan tänka er vad påfrestande och gulligt det var. 
När favoriten Brian McFadden fick sluta 
( ja Julia du var fortfarande inte så gammal då...)
blev hon så ledsen att hon fick feber och var hemma från skolan i två dagar...
Hur kommer nu detta att bli när dom ska sluta??? 
Hela gruppen slutar?? ......
Ska vi gå på bio och se sista konserten i Stockholm?
......Va kostar det att åka till Dublin? Finns biljetter kvar? 
.... kan jag ringa mitt i natten hej det är Mamma ska du med till Dublin? 
Skickar ett sms och ett inlägg på facebook tidigt på morgonen...
- vill du hänga med?
svar - skämtar du?
svar - nej
svar -skämta inte om detta
svar jag skämtar inte 
svar mår du bra?
svar vill du hänga med ?
svar är det sant  iiiihhhhhhh !!!!!
 Kan säga att resten av familjen hängde inte med i svängarna. 
Men jag frågade lillasyster om det kändes orättvist? 
Svaret var - va kul för dig och Julia hon kommer att bli så glad....Tack finaste ALice....
Biljetter på Croke Park i Dublin bokade
Flyg bokat
Hotell bokat
Buss bokad
Även om det vart kaos när alla skulle ha hotellrum och priset rusade upp i höjden och jag bokade flygbiljett med stängt kort för utlandet samt omvänd transfer så har det hittills ordnat sig till det bästa. Mailade med några hotell och dom sa det var galet mycket folk som kommer från hela världen.....Idag fick vi mail från arenan att det är slutsålt (arenan tar 82000 människor) tiden är tidigareställd och att dom räknar med trafikkaos och man kan räkna med 3 timmars köer med bil. Vi går det tar ungefär en halvtimma från vårt hotell.....ska bli så kul det här värt varenda cent..... På midsommarafton fredag ger dom en konsert också så vi ska kolla utanför och tjuvlyssna lite då.....från en trevlig liten pub kanske ?
 Vi flyger på torsdag check in och shopping
På fredag åker vi till Cliffs of Moher 
eller Julia ska vi ta tåget till Sligo och hälsa på Kians mormor? allt är möjligt....
Lördag shopping och konsert på Croke Park kommer vi stå förväntansfulla.....
Julia jag hoppas på många gästartister helst Brian McFadden.....det vore väl något?
nedan är deras konsert på Croke Park 2011......
W E S T L I F E 
HERE WE COME DUBLIN !!!!!
PS! om någon har tips om vad vi ska se äta gå åka kommentera gärna ......


Alice coolaste kommentar var
- Mamma åker vi till Canada när Simple Plan slutar?
Eh ??? naturligtvis....ska bara spara först.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar