torsdag 23 juni 2011

Här är ditt kylskåp!

 blev en realityshow hemma hos oss igår.
Typ allt var slut i kylskåpet. Vem tog den sista mjölken? Vem tog den sista???? Vad finns det?
Det blev en omelette ...inte så pjåkig.
Backas kylskåpsomelette 6 port
Smörj en långpanna och sätt ugnen på 200 grader
skiva
7 kalla potatisar
4 kokta morötter
1 gul lök
1 röd paprika
6 skivor kassler
1 pkt bacon i strimlor
 strö ut i pannan salta och peppra
sätt in i ugnen i 7 minuter så bacon och lök blir lite mjukare och godare
vispa ihop
7 ägg
1 dl mjölk
1 msk italiensk kycklingkrydda
(lök,vitlök,cayenne,basilika,buljong och salt är köpt på Goda Ting i sandviken)
2 dl riven ost.
Ta ut plåten och strö över ost och häll över smeten och in i ugnen.
Glömde att ta tid men när den har stannat och har en fin färg är den färdig.
Till denna serverades vitkålssallad.
Ganska kungligt för att ha tomt i kylen.
Annars funderar jag på att kapa en färdig kundvagn på Ica ikväll när jag handlar. Alla andra verkar vara så planerade och äta så mycket nyttigt och mumsigt.

.....undrar om dom med den kapade vagnen skulle tycka
att min handling i detta fall skulle vara värd mer än tusen tankar?
 Pst! Nya tavlor på Micke & Murre

1 kommentar:

  1. Det där med kapad kundvagn kan jag ju meddela är mindre lyckat. När ICA-Maxi i K-hamn var nyöppnat rusade alla dit och ville invetera den nya butiken. Även jag. Men det var en del som inte var sig likt. Efter att ha parkerat min vagn vid frukten, irrade jag omkring och letade efter ngt annat. Gick glatt tillbaka till "min" vagn och struttade iväg. LÄNGE! Fyllde vagnen med allt möjligt. Kom till mjölken när jag såg att det inte var min vagn. Det stod en massa konstiga saker däri. Skyndade tillbaka till platsen där jag hade "snott" vagnen och såg min egen vagn så strax bakom. Men jag hittade ingen ägare av den kidnappade vagnen. Däremot gick det omkring en tjej som såg allmänt letande ut. Jag frågade om det möjligtvis var en kundvagn hon letade efter: -Kundvagn!? Om det vore så väl! Morsan försvann för en kvart sen och den är inte lätt att hitta... Ja herregud. Undrar vad den tänkte som hade vagnen som jag fyllde med andra varor. Undrar om det finns kameror i taket som personalen spelar upp på kvällarna och plockar ihop det bästa till en firmafest-rulle. :-))))/ Kramen Veronica

    SvaraRadera