torsdag 30 juni 2011

Nu har jag zumbat för första gången!

I sommar kan man zumba vid sandviksbadet på onsdagkvällar. Vilken bra idé tyckte yngsta dottern. Då det var lite svårt att få tag i en kompis som ville hänga på tyckte hon att det skulle vara kul om jag följde med. Va kul kände mig hedrad ! La la uh la la uma uma dunkade ur högtalarna, ledaren värmde upp såg ut som en gummimänniska uh la la la! ..........alltså ni som känner mig vet att jag är stel som en hallbyrå......men när man får följa med barnen ....bjuder man till. Alltså röra benen höfterna axlarna och armarna samt knycka på nacken i olika rörelsemönster var inte helt lätt uh la la salsa steg NU DANSAR VI MAAAAREEEENGÄÄÄÄ uh la la ???? alltså när salsa stegen satt dansades något annat. När alla var åt vänster var jag åt höger......och att röra armarna åt ett håll och benen åt ett annat .....det gick inte så bra...och sedan hålla takten........Alltså dom som satt på caféet och kollade måste fått sig ett gott skratt.....men kul var det...........har upptäckt vissa muskelgrupper jag inte trodde jag hade idag
....lite stel kan jag säga...........som en hallbyrå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar