lördag 29 oktober 2011

Godaste pajen och lite after midnight

ibland blir det lite kaos när man ska laga mat. När jag gjorde pajdegen brann matberedaren...luktade inte gott. jaha och när jag skulle fotografera skapelsen råkade jag deleta bilderna....suck! Tur nog fanns en bit kvar så jag gör en bra bild av den...tappade jag den....Suck!men här är familjen Taxéns absoluta favoritpaj:
pajdeg
3 dl vetemjöl
90 gram margarin
3 msk vatten
Blanda ihop margarin och mjöl till grynig massa tillsätt vattnet och knåda till deg låt vila i kylen en stund innan du trycker ut eller kavlar den och lägger den i pajformen.
Äggstanning
3 ägg
1,5 dl mjölk
1,5 dl gräddfil
50 gram riven parmesan
salt och svartpeppar
röres ihop och hälls över fyllningen.
Vår favoritfyllning är rökt skinka purjolök röd paprika och champinjoner.
In i ugnen 220 grader i 30 minuter

 Herr Backa rockar
 med sitt rockband

 AFTER MIDNIGHT på Rosa bandetkonsert på Karlskoga Torg
 härliga tjejer som diggade
och lilla mamma och Alice
After Midnight perfekt partyband om du gillar rock hårdrock och gung till din fest bokas här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar